Help! Ik heb een ongestructureerde inbox!

Heb jij in jouw inbox ongeveer 2.000 e-mails? Je durft niks weg te gooien? Je ziet tussen de bomen het bos niet meer? Heb jij behoefte aan een gestructureerde mailbox? Ik kan je wel alvast helpen om een start te maken met het verwerken van al die e-mails.

Begin eerst eens met het maken van een map archief in Outlook en doe daar dan de e-mails in tot ongeveer maximaal drie weken terug. E-mails ouder dan drie weken zijn al bijna verleden tijd en zijn ongetwijfeld opgelost. Soms lossen problemen zich vanzelf op door ze simpelweg te laten liggen.

DELLE; Durch Einfach Liegen Lassen Erledigt. Later blijken ze niet meer zo belangrijk of het is niet meer van toepassing. Maar onderscheid tussen belangrijke en onbelangrijke zaken.

Als je de mails in een archief plaatst zijn ze niet meteen weg en je kunt altijd nog gebruik maken van de zoekfunctie in Outlook. Dit geeft jouw al meer rust want nu hoef je nog alleen door de e-mails van afgelopen drie weken. Daarna kun je aan de slag met je overige e-mails.

Wil je weten hoe je daarna in je mailbox nog een betere structuur kunt aanbrengen door middel van een eenvoudig praktisch proces? Wil je slimmer maar niet harder kunnen werken met Outlook? Neem een kijkje op de website voor de mogelijkheid https://www.iamyourpa.nl/expertise/lets-get-organizedmetoutlook/

Ook kan ik je helpen met time- en taakmanagement!

What is important is seldom urgent and what is urgent is seldom important –Dwight D. Eisenhower